Thursday, November 12, 2009

Faizal: Perlukah Aku Curiga Lagi?

Aku yakin kini. Hari ini telah membuktikan bahawa dia memang menyayangi aku, biarpun dia tidak pernah mengungkapkannya. Benar-banar terasa bahawa ada rindu yang bermaustatin di jiwanya biarpun dia tidak pernah menyerlahkannya.
Pertemuanku dengannya pada petang ini, biarpun agak singkat tetapi penuh bermakna. Dalam kepayahan mengharung onak duri, dia masih sanggup menemuiku dengan menyerahkan sekuntum bunga cinta yang mekar indah dalam gelap.
Setibanya aku di airport, dia sudah menungguku. Aku agak lambat tadi kerana jalan sesak dan terpaksa singgah di stesen petrol. Kebetulan pula pesawat yang dinaikinya mendarat lebih awal daripada yang dijadualkan.
Terima kasih, Filzah. Terharu sangat aku. Dan percayalah, aku akan menghargaimu lebih daripada sebelum ini.

No comments: